Nepotisme in Opmeer

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Fri Oct 3 16:51:30 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Democs,
>
> Soms smaakt de koffie beter als je een verhaal-zonder-suiker leest. Lagere
> D66-politici blijken nogal eens verwikkeld te zijn in lachwekkende
> situaties. Aan de top staat bij mij nog steeds het smakelijke verhaal
> waarin een D66-burgemeester in Franeker haar echtgenoot uit huis zet. Nu
> vraagt de burgemeester van Opmeer om herroeping van raadsbesluiten wegens
> nepotisme.
>
> D66-wethouder Alex Kalthoff pacteert politiek met zijn (vrouwelijke)
> [...]

Hieruit blijkt maar weer dat D66 een grote-stad partij is .
Als je weinig leden hebt in een bepaalde afdeling is het moeilijk om mensen te
krijgen die zo gek willen zijn om een dergelijke bijbaan te ambieren.
Zelfs als burgemeester heb je vanaf 2006 al geen zekerheid meer. (Niet
verwonderlijk dat je figuren zoals Ruud Vreeman al naarstig naar andere
baantjes ziet uitkijken, maar dit terzijde).
Ik zou deze hele nepotistische kwestie eerder een voorbeeld van echte oeroude
dorpspolitiek willen noemen.

Ernst Debets
Zaanstad