Labiliteits-pact: keuzes maken

Sun Nov 30 09:49:04 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Ik heb zo'n vaag gevoel dat het niet goed met je gaat. Veel mensen
>projecteren hun actueel zelfbeeld op een externe situatie. De verwarring
>rond de EU, fixatie op veiligheid, sportverdwazing liggen dan voor de
>hand. Het is allemaal een slap aftreksel van de anti-Europeaan Pim Fortuyn...
>Jammer, want vaak ben je spijkerhard logisch (hoewel scientistisch).

 Wees maar gerust, ik ben zo nuchter als het maar kan. Maar ik ben ook enorm
 teleurgesteld in de politiek (wie niet, trouwens ?). Voor iets als waardoor
 de burger thans geteisterd wordt, moeten we ver terug in de geschiedenis.

 Er lijkt wel een soort wedstrijd aan de gang te zijn welke politicus het
 meest waanzinnige durft te zeggen. Eindelijk is die politieke correctheid weg
 (prachtig) maar nu doet men precies het tegenovergestelde: de burger krijgt
 dagelijks in de meest aggressieve bewoordingen allerlei onzin naar het hoofd
 geslingerd. IN SOCIAAL OPZICHT LEVEN WE NIET LANGER IN EEN DEMOCRATIE !!

 Dit kabinet bestaat uit louter Fortuyntjes.

 Zelf stond ik te juichen toen Fortuyn werd vermoord. Maar Fortuyn was op
 dat moment niet meer dan een relnicht die aankondigde welke misdaden hij
 wilde gaan bedrijven. De politici van nu bedrijven ze daadwerkelijk (vernoe-
 men -God betert het- zelfs een vergaderzaal naar de relnicht). Ze verklaren
 de burger domweg de oorlog en de reactie daarop kan moeilijk uitblijven.

 Wie het zwaard opneemt, zal erdoor geveld worden: welk exemplaar van dit
 rampenkabinet wordt als eerste vermoord ? Zelf gok ik op Donner - die man
 heeft echt alles tegen: een ronduit lelijk uiterlijk, z'n gedrag (zit'ie
 onder de valium of zo, hier is toch iets vreslijk mis ?) en z'n volstrekt
 wereldvreemde ideeen. Laten we eerlijk wezen: deze onfatsoensrakker vraagt
 er domweg om.

 Op een gegeven moment zal er worden teruggemept - wat anders ?