Nieuwe dualisten en Europese Verkiezingen

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Nov 28 21:31:41 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Unico,

Ik heb gekeken naar het dualisme van de VVD en D66. En inderdaad, daar is
niets mis mee. Samen hebben we een meerderheid tegenover het CDA, en daarmee
kunnen we de bevoogdende, soms aandoenlijke plattelands romantiek van het
CDA tegenhouden, als we dat willen. Wat moet ik met staatssecretaris Ross,
die voor mij wil uitmaken, hoe ik met mijn nageslacht wens om te gaan, wat
moet ik met dat hollandse getuttel, waardoor er meer prenatale sterftes zijn
dan waar ook in Europa. Het CDA is geen partij voor het dualisme. Ook het in
Netwerk weergegeven voorbeeld van de nacht van Scmelzer was niet zozeeer een
voorbeeld van dualisme als wel een staaltje van KVP-machtspolitiek. Een
partij, die lang de ware machthebber in de kamer hield: Nolens, Romme,
Schmelzer.
Mijn ervaring met de CDA in de Utrechtse gemeentepolitiek is overigens, dat
het CDA puur aan machtdenken doet, toen nog heel geolied en professioneel,
en een onafhankelijke TK-fractie hoort daar niet bij. En dat de PvdA de
grootste zuigers, mierenneukers en azijnsijkers waren, waar het moeilijk een
gemeenschappelijke motie mee opstellen was. Met de VVD kon je gewoon zaken
doen. Kwam je eruit, dan waren ze loyaal, lukte het niet, even goede
vrienden.

En ik steun van harte je initiatief, alleen jammer van het navolgende:
Quote Unico:
>U zult in mij wellicht niet de meest ervaren kandidaat herkennen. Dat is
ook niet relevant. Een lijst met Sophie, Johanna, bijvoorbeeld Robert,
mijzelf e.e.e.a. is uitgebalanceerd genoeg om veranderingen tot stand te
brengen in Europa. <

Eigenlijk had jij er niet zelf op moeten staan, dat had het initiatief
sterker gemaakt. En weat is er mis met onze *Beun-haas*?

Groet,

Tjerk