Labiliteits-pact: keuzes maken

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Nov 27 23:16:03 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc,

Je bent nogal radicaal en toch niet zo realistisch (voorspellend) als je
voorgeeft.

- Het Nederlands is best een mooie taal, zoals elke taal. Als handel je
motief is, kun je beter pleiten voor het Chinees. Wetenschap kan voor een
(groot) deel best in de locale taal. Er wordt nu zoveel in het Engels
gepubliceerd dat je binnenkort niet eens meer door de informatielawine kunt
strompelen.

- Al voor de komst van de euro waren nationale valuta aan elkaar gekoppeld,
de Ned. gulden aan de Duitse mark, etc. Dus wezenlijk is er niet zo veel
veranderd. Reeds gedurende het gulden-tijdperk waren wij als NL
netto-betaler aan de EEG, EU.

Hoop dat je wat afkoelt, kop even weg van het beeldscherm en het raam openen...

Henk Vreekamp, Utrecht