Stabiliteit veroorzaakt instabiliteit

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Nov 27 08:01:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik hoor nog steeds geen argument, alleen maar sentiment. Argument: die
stabiliteit is een willekeurig instrument met een fout moment voor een
nulmeting.

Een andere controverse waarin Brinkhorst (anders dan de rest van D66) een
juist standpunt inneemt tegen Zalm die alleen bang is dat open grenzen
goedkope arbeid uit Polen brengt en hier meer werkloosheid en meer
kastekort: het wel of niet openstellen van de grenzen voor arbeiders uit
nieuwe EU-landen. De economisch denkende Brinkhorst wil ze open houden, de
kassiers niet. Duidelijk conflict tussen een vernieuwende liberaal en
kortzichtige conservatieven die helemaal geen innovatie en kenniseconomie
willen...

Inderdaad, neoliberalen zijn niet alleen imperialistisch (Irak etc), maar
helpen de economie op de langere termijn ook naar de kloten. Waarom praat
er trouwens niemand over de USA dat door een golf van belastingverlagingen
en explosief toenemende schuldenlast vanwege haar expedities afstevent op
een conjuncturele ramp? De stoerheid van domkoppen...

Lees net dat de bestedingen blijven dalen. Ach ja, was Brinkhorst maar ook
minister van financien, dan werd er tenminste gedacht aan de toekomst!

Henk Vreekamp, Utrecht
--------