persbericht Irak

John Wijsmuller j.wijsmuller at CONCEPTS.NL
Thu Nov 13 11:51:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bert,

Dit is een goed afgewogen standpunt D66 waardig.
Voor Nederland is dit waarschijnlijk de beste aanpak.

Of het Irak ook helpt is minder duidelijk.
Is het niet noodzakelijk om tijdelijk het Noorden en Zuiden van Centraal
Irak af te scheiden en versneld te ontwikkelen.
Laat het Noorden en Zuiden een eigen grondwet, regering, politie en leger
kiezen en vormen.
Vervolgens kunnen zij later deelnemen in de Federatie van Irak.
Misschien zullen ook de mensen in Centraal Irak dan in zien dat er haast is
geboden.

Groeten,

John Wijsmuller