persbericht Irak

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Nov 13 01:09:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Nov 12, 2003 at 10:46:22PM +0100, Hein van Meeteren wrote:

> Het bericht is symaptiek, maar niet helder. Het blijft schipperen. Ik
> wil een heldere positie horen.

Er is geen woord Spaans aan, man. Houd je helder voor ogen dat wellicht
niet iedereen jou cryptopacifisme en voorspelbare motie steunt? Dat het
bericht niet geheel jou opvatting weergeeft impliceert niet dat het
onhelder is. Jij wilt niet zozeer een heldere alswel een zwart/wit
positie.

> De "totale chaos" kan je niet primair wijten aan de bendes van Saddam,
> hoe slecht die ook zijn, maar aan het wanbeleid van de zogeheten
> coalitie. Die hebben die bendes vrij spel gegeven. En alibi.

Het feit dat de Amerikanen zoals gebruikelijk ongeveer alles fout doen
wat ze fout kunnen doen in het niet militaire traject, verschaft nog
niemand een alibi lukraak mensen en middelen op te blazen. Een dergelijke
suggestie is net zo laakbaar als analoge uitlatingen van Gretta D.
inzake Palestina.

Overigens zie ik die door jou zo gewenste terugtrekking van Amerikanen
er binnen een jaar wel van komen geheel conform de wensen van Frankrijk
c.s. Maar dan niet omdat de VN dat voor elkaar krijgt, maar daar de
ouderwetse conservatieven in de VS dat zo uitkomt. Zie dat stuk met
die Nederlandse Amerikaan in het NRC dit weekend.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |