Verenigde Staten vs wereldgemeenschap

Tue Nov 11 13:51:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit vind ik nu een mooi voorbeeld van het gebruiken van kennis van een groep
leden....... En zo makkelijk, je stelt een vraag en er komen tal van
voorbeelden. Dat kan ook met voor- en nadelen van bepaalde zaken.

Ik las al wat over de bescherming van een software monoplist. Kan misschien
toevoegen:

Ook internet related: Echelon en het afluisteren ook om amerikaanse
bedrijven te bevorderen

> [...]
>
> - de weinig open houding jegens de mening van de
> wereldgemeenschap
>
> - het gebruik van het Vetorecht Veiligheidsraad (vaak
> onduidelijke gronden, of verkeerde) (Zie Irak!/Israel)
>
> - the War on Terror die (kennelijk enkel) Amerikaanse
> belangen dient
>
> - Bedreiging van privacy wereldwijd door inmenging van
> Amerika (of van haar instanties)
>
> - ontbreken van WMD's en de ontbrekende (controlerende) rol
> van de verschillende (ook Amerikaanse) instanties
> (niet democratisch) maar ook door de wereldgemeenschap

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66