Verenigde Staten vs wereldgemeenschap

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Nov 10 20:41:20 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zo even uit het hoofd:

- biologische patenten die natuurlijke stoffen vermarkten voor US
bedrijven, (EC tegen)
- de naweeen van de Monroe-doctrine, Moral Destiny etc. die Latijns-Amerika
tot militair-politiek domein van de USA maakt,  (nu CIA berichtgeving over
pres. Aristide van Haiti waarvan wordt gevreesd dat het een voorbereiding
is op weer een invasie)
- War on Drugs en haar FOL-basis o.a. op Curacao die Nederland medeplichtig
maakt.
- Ik weet het niet zeker: tegenhouden van belasting op flitskapitaal?

hv,u
------