Zwak van waarde

Mon Nov 10 17:43:05 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik reageerde:

> 'De Koning is onschendbaar, de ministers zijn verantwoordelijk.'
>
> Formeel kan de koningin geen uitspraken doen.
> Het is aan de ministers om haar te verdedigen.
> Minister Donner wees er gisteren in Buitenhof op dat ministers
> om die reden bij hun ambtskostuum een zwaard dragen, om de
> Koning te kunnen verdedigen. ;-)

Ja ok, dat formele wist ik wel. Maar waarom hoor ik dan toch regelmatig hun
mening over het een en ander? Ze geven kennelijk wel interviews etc. Ik vind
het een beetje goed uitkomen nu. Maar zoals ik al zei, dan moeten ze daar
maar iets aan doen als dat kennelijk niet meer van de tijd is.

Maar op juridische wijze zijn ze beter in staat zich te verdedigen dan de
meeste nederlanders. En ook que luisterend oor van de pers zullen ze ook in
het vordeel zijn. lijkt me...