Steun voor D66 motie gevraagd ivm Irak oorlog

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Nov 4 23:29:41 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:15 04/11/2003 +0100, Herman Beun wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Maar wel onmogelijk: De fractie is onafhankelijk, zo staat in de
>Grondwet. Als ze al instructies zou kunnen ontvangen dan was het van de
>D66-kiezers, maar never nooit van de leden van D66. Congresmoties kunnen
>alleen het hoofdbestuur iets opdragen, maar de fractie kunnen ze alleen
>(desnoods "met klem" of zo) iets vragen.

We brengen gewoon beide moties in stemming. De mijne gaat wel wat verder, is eigenlijk een heldere breuk met het Irakbeleid van de regering, en als het congres hem aanneemt dan zal dat nogal wat betekenen. De fractie kan daar niet omheen, schat ik in.

In ieder geval moet er een heldere uitspraak komen, want op dit moment zwalken we een beetje, is mijn bescheiden mening....

Hein