files en huisvesting

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Nov 4 10:55:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Henk,

Het was maar een ideetje gebaseerd op mijn eigen arbeidssituaties. Mijn
partner werkt beloopbaar op 10 minuten afstand. Mijn meest voorkomende
afstand is/was 15 minuten fietsen of de deur van de werkkamer openen, de
verste afstand Utrecht-Amsterdam per trein gedurende een, twee dagen. Voor
een deel moet ik voor een of twee dagdelen per week reizen all over the
country, als het niet 's avonds is doe ik dat liefst met de sportfiets op
de trein - daar heb ik wel 6 euro extra voor over.

De meeste mensen hebben een vaste werkplek en daar zou het afstandgebod
prima voor werken, vooral omdat het meeste werk tegenwoordig kantoorwerk of
dienstverlening is. Bedrijven staan tegenwoordig overal. Voor de
uitzonderingen zou je kunnen teruggrijpen op de beroepscategorieen uit de
autoloze zondagen in de jaren zeventig. Het meest ronde wiel wordt meestal
uitgevonden in rampzalige periodes...

Henk Vreekamp, Utrecht