WAO jonger dan 45

A.C.P. van Wanrooij - D66 a.v.wanrooij at D66.NL
Tue May 27 15:06:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman schreef:

> Ik heb een andere interpretatie, ik verbaasde me er al over hoe je aan
> jouw interpretatie kwam. Er staat:
>
> "2. te waarborgen dat personen die zulk een bijstand ontvangen, niet om
> die reden een vermindering van hun politieke of sociale rechten
> ondergaan."
>
> Dat betekent gewoon dat iemand die een uitkering ontvangt, niet om die
> reden bijvoorbeeld het stemrecht ontnomen mag worden of het recht op een
> ziektekostenverzekering.

Herman, hoe verhoudt dat zich dan ten opzichte van de bestaande WAO-ers (van
voor 01.01.93) die hebben zich niet kunnen verzekeren voor hun WAO-gat en
kunnen ook geen (particuliere) ziektekostenverzekering afsluiten die alle
kosten dekt. (voor ondernemers met een (gedeeltelijke) WAO niet
onbelangrijk)

groet,
André van Wanrooij

 Maar het betekent natuurlijk absoluut niet dat
> die uitkering niet verlaagd mag worden of dat de voorwaarden om zo'n
> uitkering te krijgen niet herzien mogen worden. Dat zou me wat moois
> zijn...

> Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
> Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
> *representative democracy is a contradiction in 4 year terms*

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66