ter informatie!

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 23 20:56:03 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin,

Ik heb net begrepen, dat met name buitenland woordvoerder Van Baalen van de
VVD, die met die rode konen, Leids brilletje en verdacht verleden, hiertegen
is. Hij gelooft, zoals zovelen binnen de VVD in de representatieve
democratie: De mensen in het land kiezen hun vertegenwoordigers, en aan hen
wordt het werk, zoals controle op het beleid en medebesluitvorming,
toevertrouwd. (Op zich is daar overigens ook niets op tegen). En dan gaat
het niet aan daar met een referendum door heen te fietsen. Tenslotte kun je
met die ene stem in de 4 jaar voldoende nuanceringen over de diverse
beleidsvoornemens van de voor jou volstrekt onbekende regering (ik had ook
nooit gedacht dat ik met mijn stem op D66 voor het eerst in mijn leven
rechts zou stemmen) tot uitdrukking brengen.  Ik ben bang dat Van Baalen de
meerderheid van die Volkspartij meekrijgt.

Groet,

Tjerk Jouwstra