Motie voor congres - graag steun

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Tue May 20 09:32:09 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Constantijn,

Ik had inderdaad begrepen dat de besluitvormingscommissie de motie niet
relevant vond, want organisatorisch. Ik ga uit van de aanname dat de
besluitvormingscommissie en het LB elkaar spreken, afspraken maken en zo.
M.a.w. dat het LB achter deze beoordeling van de besluitvormingscommissie
staat. Dat getuigt niet van veel vertrouwen. Ik hoop dat dat onterecht is en
dat jij gelijk hebt.

Maar dan nog... ik blijf het beretriest vinden dat de
besluitvormingscommissie niet inziet hoe inhoudelijk deze motie was. Het
lijkt alsof ze niet weten wat het woord organisatorisch betekent, dus
hierbij de uitleg van Van Dale, alhoewel ik hoop en ook wel aanneem dat die
overbodig is :-):

or·ga·ni·sa·to·risch (bn.)
1 betr. hebbend op een organisator of het organiseren
or·ga·ni·se·ren (ov.ww.)
1 een bepaalde structuur aanbrengen
2 [inf.] (een evenement) tot stand brengen => geven, iets op poten zetten,
iets op touw zetten

De betreffende motie gaat naar mijn idee niet over structuur, want daarover
zijn we het in Zwolle allang eens geworden.

> Ik ken verder geen LB-er die de leden buiten het vernieuwingsproces wil
> houden. Hoe moet je in vredesnaam een partij vernieuwen zonder de leden?

Misschien heb je de koe wel bij de horens met deze opmerking. Waarom is er
sinds Zwolle zo weinig gebeurd??? Verkiezingen, raar jaar, verkiezingen...
En nu regeringsdeelname. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Ellen