einde D66

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Sat May 17 02:03:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijst

Voor iedere kiezer "besmet" zijn ,zijn wel heel zware woorden , ik hoor in
Amsterdam (dat is niet de grachtengordel in mijn geval) ook
veel andere geluiden. Positief over de opstelling , positief over de
uitdraging van onze fractievoorzitter.

caderius zei:
"Ik ben niet van plan om mijn tijd en geld te besteden aan deelname aan
een congres waarvan op voorhand niet vaststaat, hoe het oordeel van dat
congres gewogen zal worden"

Je doelt waarschijnlijk op de mogelijkheid dat het congres deelname afwijst
en of dat eigenlijk bindend is. Deze uitspraak
zou beter slaan op bijeenkomsten van de Pufda mannetjes en vrouwtjes. Een
eventuele duidelijke afwijzing door het congres van deelname
zal in iedergeval betekenen dat zoals Bart al zei, er grote partijspanningen
onstaan waardoor vroeg of laat of meteen de coalitie
toch zal ontploffen.

Maar heb je door je principiële bezwaren voor deelname ook meteen
principiële bezwaren hoe de partij (lees fractie) nu handelt?
Ik denk dat dat toch twee verschillende zaken zijn.
Er moet bestuurt worden en de optie met LPF zou van nederland echt een
bananen republiek gemaakt hebben.
700 milj in onderwijs, 2 ministers,democratische vernieuwing en harde
garanties mbt tot de waddenzee , sluiting borsele etc vindt ik qua grote
lijnen ok.
Op de praktische uitwerkingen van de voorgenomen bezuinigingen kan ik nog
erg slecht wennen aan de E 200 eigenbijdrage voor eerste lijns zorg
bijvoorbeeld (huisartsen bezoek en dergelijke, wat gebeurt er dan met
daklozen, illegalen, noem maar op), ik vind dit onderwerp echt tricky.
Wij moeten ons sociale geweten niet weg drukken wanneer het de komende jaren
aan de onderkant van de maatschappij uit de hand loopt,

Ik heb ook principiele bezwaren tegen meeregeren met een partij (lees CDA)
die wanneer het hun uitkomt vanuit irrationele overtuigingen
argumenten aan het daglicht brengen die ons in de tijd doen achteruitgaan.
Toch denk ik dat constructief handelen, eruit halen wat erin zit en
verantwoordelijkheid nemen zou moeten leiden tot deelname gezien de huidige
toestand
Bang zijn dat de partij in zijn vernieuwing stokt of dat kritiek zal
verstommen daar zijn we allemaal (de leden) zelf bij

"Dit bericht wordt in ruime mate verspreid"  beschouw ik als een afsluiter
in het luchtledige

mvg, l de wit
ik hoop op het congres enige lijsters te ontmoeten, tot dan