kenniseconomie en Baumol

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 9 21:12:37 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Michiel,

Dat meen je toch niet serieus, van die 10 medewerkers die per jaar 250
brieven schreven. Of te wel 25 brieven per medewerker per jaar. Eens per
twee weken kon er een brief de deur uit! Dan moeten die medewerkers haast
zelf een veer uit een gans getrokken hebben om de brief te kunnen schrijven,
van galnoten inkt geperst hebben en ook nog zelf de postduiven hebben moeten
vangen. Interessanter vind ik echter de vraag, waarom ze toen die brieven
schreven, en wat ze ermee wilden bereiken, en hoe zich dat verhoudt met die
1250 van nu (toch ook al gauw 3 brieven per medewerker per week). Zijn al
die 1250 brieven allemaal even relevant en noodzakelijk, of meer iets in de
trant van macrame-en voor werkgeversmedewerkers. Konden ze in die tijd niet
beter naar de 9e van beethoven luisteren, om vervolgens tegen de werknemers
te kunnen zingen: Alle Menschen werden Bruder?

Groet,

Tjerk