Uitleveringsverdrag

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu May 8 20:46:12 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

hmmm, taalfoutje.

Maar wat ik me bedacht, is dat uitleveren nou eigenlijk niet hopeloos
ouderwets en onnodig? Laat iemand gewoon vanuit Nederland aan zijn
proces in bijv. de VS meedoen. Met video en geluid en (indien nodig)
voorlopige detentie hier.

Als dan blijkt dat tijdens het proces in de VS de rechten van de
verdachte niet zijn geschonden, dan kan in geval van een veroordeling
Nederland de uitspraak erkennen en de persoon alsnog op het vliegtuig
gezet worden.

Zijn zelfs die (maximaal) 90 dagen vertraging niet nodig!

Bart