Poststemming: no !

Tue May 6 21:57:21 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin schreef:

> Jouw opmerking ging erom (of althans, zo heb ik die begrepen) dat het
niet
> mogelijk zou zijn om e.e.a. op je afdeling te bespreken, er een standpunt
> uit te destilleren en dat vervolgens op een congres uit te spreken. Dat
kan
> dus wel degelijk.

Uiteraard kan dat....
Maar dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde dat ik naar het congres moet om
mijn stem (letterlijk) te laten wegen.... Dat kan in het PvdA-model ook
getrapt. Ik zeg niet dat dat beter is. Ik wijs alleen op een wat minder
punt van ons systeem..... One man one vote, maar je moet wel op een
bepaalde plek aanwezig zijn om je vote te gebruiken...

Indien je niet naar het congres kan om welke reden dan ook (ziekte, werk,
etc) ben je je vote kwijt.... Dat is bij een afdelingsvergadering ook het
geval, maar die is vaak dichterbij....