Poststemming: no !

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Tue May 6 21:38:41 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<knip>
> Indien er een afdelingsvergadering is geweest dan hoef ik dus niet meer
> naar het congres om mijn stem te laten tellen? Dat is nieuw voor mij......
> Dat is dan heel mooi. Dat je als afdeling kan stemmen op het congres
namens
> de leden die niet kunnen..... hoe gaat dat dan in zijn werk? De secretaris
> krijgt meer stemmen ofzo?
>
> Dat ik daar niet van op de hoogte was.....

<knip>

Zo ligt het niet. Het blijft one-man-one-vote op een congres. Maar je kunt
wel een afdelingsvergadering beleggen. Of een regio-vergadering, wanneer je
naast je eigen afdeling nog een afdeling zo ver krijgt dat uit te willen
spreken. Zo kunnen twee regio's het LB noodzaken een congres bijeen te
roepen. Voor individuele leden is dat iets minder gemakkelijk, daar moet je
er toch een aantal van bij elkaar zien te krijgen.

Jouw opmerking ging erom (of althans, zo heb ik die begrepen) dat het niet
mogelijk zou zijn om e.e.a. op je afdeling te bespreken, er een standpunt
uit te destilleren en dat vervolgens op een congres uit te spreken. Dat kan
dus wel degelijk.

Martin Lentink