Kwartje voor onderwijs

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue May 6 08:09:37 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Ik ben fel tegen verdere privatisering van het onderwijs. Dat zal Nederland
nog dieper in de onderwijsput duwen. Ik vind dat er wel "geconcurreerd" kan
worden in de lonen, minder CAO in midden en hogere functies om innovatie te
stimuleren.

Wat betreft die veiligheid: dat was terecht een hot item. Maar de praktijk
is anders dan jij schetst: als ik naar de probleemwijken in de grote steden
kijk dan is er feitelijk weinig veranderd sinds 'veiligheid' op ieders tong
ligt. Dus terugschroeven van inspanningen betekent nog minder blauw.

Henk Vreekamp, Utrecht.