Poststemming: no !

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue May 6 12:03:52 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste kiezer,

In onze partij als enige wordt de volgorde door leden bepaald. Toch zie ik
voorkeursacties, zowel lokaal als landelijk met name bij andere partijen, die
succesvol zijn en als jezelf niet profileert en een bepaald onderwerp eigen
maakt of lokaal niet opgevallen ben zullen de kiezers je niet kennen. Ik vind
dat vertegenwoordigers zich ook zelf moeten profileren. Erica Terpstra kan dat
bijvoorbeeld wel. Dat nieuwe talenten binnen partijen al geen kans krijgen ben
ik wel met je eens. Het is moeilijk je te promoten en dan zie je snel alleen de
oude mensen kiezen binnen een partij.Je had het net over een drempel te
verlagen. De drempel weg te halen is dan misschien nog wel beter alleen het
gevaar zit dat je alleen een bepaalde doelgroep vertegenwoordigt, zoals de
Marrokkaanse Groen Linkser in Den Haag en je moet toch wel zo veel mogelijk
alle doelgroepen vertegenwoordigen in de regio. Ik vind dit ook weer een
duivels dilemma en zou dan toch kiezen om de drempel te laten verdwijnen. Wel
een voorselectie door partijen te laten houden met als criteria vertegenwoordig
je een representatieve bevolkingsroep, heb je kennis van bepaalde onderwerpen
en last but not least sta je achter het gedachtengoed van D66. Dan wil ik wel
een stemadviesommissie die elke kandidaat beoordeelt op een bepaalde
comptentieprofiel en niet zoals nu gebeurt, adviezen geeft die noch kop noch
staart hebben.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/