Poststemming: no !

Tue May 6 00:54:05 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zo zwart-wit is het toch niet Marc,

Je kunt als volksvertegenwoordiger meer rekening houden met de wensen van je
beste en trouwste kiezers, degenen die je voorgedragen hebben als kandidaat
op een lijstje, departijleden bijvoorbeeld. Dat vind ik ook prima. Maar geef
het niet het aureool van subparlementje spelen,alsof we zoveel Derde
Kamertjes zijn als fracties in het verdeelde parlement. Spreek je als leden
uit op het congres bijvoorbeeld zover als je bevoegdheden strekken, verklaar
je als patijorganisatie tegen en voor onderdelen waarover het parlement
beslist, roep op bepaalde richtingen op uitwerking te geven aan een an
ander. Maar overspeel je hand niet. Ga niet op de stoel zitten van je
voorgedragen en door de kiezers gekozenen door finale en totale oordelen
goed danwel af te keuren. Zo bereik je niets behalve schade aan je eigen
vertegenwoordigers en het vertrouwen in de macht en daadkracht van je partij
en gekozenen.

Fritz