Extra geld zwarte scholen zinloos?

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Mon May 5 18:52:02 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> schreef:

> Mooi voorbeeld dat mediadiversiteit belangrijk is:

Over diversiteit gesproken.
Heb je de benoeming van oud-ambasadeur L. Paul Bremer, tot civil administrator for Iraq, gevolgd?
Eerst een bericht op de Newsweek site dat hij wordt benoemd, dan een hele lange stilte, dan een ontkenning van Rumsfeld en vandaag bevestigd
de huidige administrator Garner het via Reuters. Ik heb geen enkele andere vermelding gezien in de VS.

> Alleen in De Telegraaf (3 mei 2003, p. 2) lees ik het bericht over
Heb je een URL?

> UVA-onderzoek: geen betere Cito-score bij "zwarte scholen" ondanks dat
> daar meer geld vrijkomt voor leraren en computers. Negatief nieuws dus
Die conclusie wordt dan wel erg snel (in de tijd dat computers op school staan) getrokken. Bovendien kunnen ook nog niet alle leerkrachten er
optimaal mee werken en zijn vorig jaar(?) pas de eerste aangepaste rekenmethoden uitgekomen.

> voor migranten. Maar ook voor onze internetgekken: meer computers
> vermindert de vaardigheden, in ieder geval hoofdrekenen.
Dat laatste is al lang bekend en komt door het gebruik van calculators, niet van het surfen op internet.
Logisch ook. Als je een functie niet gebruikt, degenereert die.

> Kennelijk is dit qua multicult incorrect nieuws, want ik miste het in
> NRC en VK, ook op maandag 5 mei. Ook journalisten geloven, net als
> bijv. Van Boxtel, kennelijk stiekem in de maakbaarheid van de
> samenleving.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Thucides (on Secr. Powel's desk): "Of all the manifestations of power, restraint impresses men the most."