Districtenstelsel en gekozen premier?

Mon May 5 17:28:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk op het volgende punt ben ik het nou eens lekker met je eens, Henk,

En weg met elke kiesdrempel per kandidaat, gewoon meeste stemmen perlijst
gelden, gaan allen die gekozen worden vanzelf hun best doen!! En komen de
beste volksvertegenwoordigers vanzelf boven drijven. De straat op ipv intern
knuffelen. Bij het volk ipv binnen de partijcircuitjes. Wordt het nog leuk
in de politiek en voor het hele volk!

Maar ik snap niet dat de gekozen MP je niet boeit, vormt zij zelf haar
kabinet met gewoon goede ministers ipv partijbaronnen en -baronessen, en
werkt ze met wisselende meerderheden in de volksvertegenwoordiging, weg
formatiegezeur en koehandel over programmapunten!

Fritz