Frauduleus blacklisten van kiezers in Florida'2000

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Mon May 5 16:36:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink <bm_web at xs4all.nl> schreef:
> In een artikeltje op 'The Register' over een Amerikaans bedrijf dat
> zowel op grote schaal als onzorgvuldig handelt in persoonlijke
> gegevens (http://www.theregister.co.uk/content/6/30556.html) stond een
> link naar "A blacklist burning for Bush"
> (http://www.observer.co.uk/business/story/0,6903,409137,00.html)
> waarin staat hoe groepen kiezers selectief en ten onrechte uitgesloten
> werden van het kiesrecht op grond van foute gegevens van dat door
> Republikeinen geleide en gesteunde bedrijf.
>
> Een aanwijzing te meer dus dat Bush ten onrechte tot president is
> [...]

Als je nou eens kijkt wat die Beth nog meer op haar geweten heeft kom je haar(?) naam
ook tegen in dit verhaal (ook van de hand van Gregory Palast):
http://www.dissidentvoice.org/Articles4/Palast_Cal-Dereg.htm
en een deel van dat verhaal staat met andere aanvullende gegevens op:
http://www.gregpalast.com/detail.cfm?artid=10&row=1
Dit laatste deel komt in veel variaties voor.

Dit zijn, naast de link naar een Bijbelgenootschap op het adres
http://pray4cityview.com/200209newsletter(revised).pdf, de enige verwijzingen naar
haar naam.

Het grappige hiervan vind ik dat er meer namen in beide verhalen voorkomen.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Thucides (on Secr. Powel's desk): "Of all the manifestations of power, restraint impresses men the most."