Poststemming: yes ! (was: Poststemming: no !)

Mon May 5 10:12:08 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Jezus, Marc,

 Ai, nu val ik door de mand. Ik wilde m'n terugkeer op Aarde liever
 nog even geheim houden...   :-)

>Omdat niet wij als leden gekozen zijn maar Boris c.s.
>Gekozenen vertegenwoordigen niet de partij maar de kiezers!!!!!!!!!!!
>Zonderlast en ruggespraak.

 Dat is de letter van de wet. Maar naast het formele is er ook het
 inhoudelijke en daar gaat het nu juist mis.

>Meningsvorming okee, maar een aantal leden beslist niet wat (een deel van)
>het parlement moet besluiten in hun pogingen tot noodzakelijke
>meerderheidsvorming te komen.

 Neen, maar wel als partij. Als er een accoord ligt, dient de partij
 een standpunt in te nemen. Dat dat achteraf moet door de draai van onze
 vertegenwoordigers is al erg genoeg. De koers dient vooraf vast te
 staan en als er dan iets radicaal mis gaat, dan is een beoordeling
 achteraf nodig.

>Maar jullie willen feitelijk als partijlid nu ook het hele land je wil
>opleggen.

 Ik in elk geval niet. Ik zag ook bij anderen geen geluiden in die
 richting.

>En dat je zegt dat volksvertegenwoordigers zich moeten committeren aan een
>willekeurigh greoepje leden vind ik wel heel eng, geintje zeker?

 Heb ik dan ook niet gezegd. Ik wil juist dat iedereen er zich over kan
 uitspreken. Alle leden.

 Maar ja, dan staat de uitslag natuurlijk wel vast...