Bumpersticker

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Sun May 4 21:09:12 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bestuurders,

Na mijn vorige oproep een bumpersticker te ontwikkelen voor de aanstaande Europese verkiezingen is er weer veel gebeurd. Gisteren is door de afdeling Den Haag voor de tweede keer (succesvol) campagne gevoerd in de Archipelbuurt.
Eind mei gaan we een nieuwe wijk pakken. Wellicht een item voor de redactie van de Democraat (hoe wordt de permanente campagnestrategie bij de afdelingen in praktijk gebracht?). Ik heb van de fractie van Den Haag een enorme bumpersticker ontvangen met specifiek tekst voor het verzorgingsgebied Den Haag. Ik rij nu sinds gisteren vol trots door de stad en ontmoet vele glimlachende automobilisten en fietsers (vanwege omvang sticker). Bovendien let ik nu nog beter op de snelheid.

De sticker beschadigt de lak niet. Eenvoudig te verwijderen met het speciale D66-sponsje.
Kan er voor onze campagne Europa ook een sticker ontworpen worden en wanneer beginnen we met de voorbereidingen voor een succesvolle campagne. Een suggestie uit Amsterdam: maak er een reflecterende sticker van zodat fietsers er ook in het kader van veiligheid iets mee kunnen. De nieuwe communicatiestijl (doorlopend zichtbaar, voelbaar en actief) van D66 spreekt me aan en maakt me gretig. De redelijk persoonlijke en vooral open communicatievorm van Boris Dittrich (zie www.d66.nl), die je per mail informeert over de formatie vind ik een verademing en zeer effectief. Laten we ons als partij verder ontwikkelen in een partij die blijvend nadenkt over effectieve manieren van communiceren en draagvlak creëren richting achterban en publieke opinie (van eenzijdig debiteren van standpunten, naar het opgang brengen van maatschappelijke relevante processen).

Enthousiaste groet uit Den Haag.

Unico van Kooten