gestaalde kaders?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun May 4 13:31:39 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hear, hear!
>
> De onderhandelingen gaan tot nu toe voor D66 uitstekend.

Met woorden van die strekking is ook de PvdA de gesprekken aangegaan.

> Er zijn een
> stuk of wat niet-leden en een paar leden van D66 die tegen
> kabinetsdeelname zijn.

Hun argumenten lijken me van belang, alsmede hun getal.
Hun al dan niet lidmaatschap staat hier buiten. Het betreft hier eerder
de geloofwaardigheid van de partij zelf, als een politieke partij die
waarmaakt hetgeen ze de kiezer belooft. Daar hoort de geloofwaardigheid
van de coalitiepartners bij. Zeker op belangrijke thema's.

> En of ze nu voor of tegen zijn, is volkomen
> irrelevant.

???

> Sommigen dreigen hun D66-lidmaatschap op te zeggen. Zo, zo,
> denk ik dan, was u dan lid?

Hoe wil je anders het dreigement waarmaken?

> De inhoudelijke tegenwerping aan de criticasters is: als u bij de
> informateurs genodigd zou zijn als vertegenwoordiger van D66, welke drie
> specifiek D66 programmapunten had u dan op tafel gelegd?

Je denkt toch niet dat ik op een dergelijk voorstel in ga!?

Wat dacht je van de hele lijst aan programmapunten. *Daar* heeft D66
toch voor getekend in de richting van de kiezer!

> En? Wijken die dan af van degenen die de heren Dittrich, De Graaf en
> Bakker naar voren hebben geschoven?

In aantal, behoorlijk dus!

Kortom: de heren hadden niets in te brengen dan elk één thema?
Of kan ik nu niet meer tellen?

Ik begrijp sowieso niet waarom de kiezer zelf geen keuze kan maken uit
de verschillende mogelijke coalities.

Henk Elegeert