(fwd) EPN: internetstemmen in 2004 gevaarlijk

Fri Jun 20 22:07:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jeroen schreef:

> En wat waarneer een hacker de naam gebruikt van iemand die niet gaat
> stemmen. Dan wordt hij er niet uit gehaald, en is de uitslag niet
> 'echt'.

Ik denk dat er nog wel het een en ander uitgezocht moet worden. Maar de
uitslag bij het stemmen nu is net zo min waterproof. Wat als ik de stemkaart
van een huisgenoot pak en ga stemmen. Ook nu wordt niet je identificatie
gevraagd bij het stemmen. Ik ben weleens met mijn paspoort aan komen zetten
om me te legitimeren. Maar die wilden ze niet eens zien....

Een waterdicht systeem is lastig.....