huwelijk was Re: O Canada...

Frans Vermeer fv at KW.NL
Thu Jun 19 01:24:24 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Nu nog wachten op het eerste echt beschaafde land in de wereld dat het
>paternalistische burgelijk huwelijk gewoon afschaft, omdat wij
>individuele burgers tegenwoordig best zelf kunnen bepalen met wie we ons
>leven willen delen en onder welke voorwaarden.
>
>Mark Giebels

Burgers kunnen hier allang bepalen onder welke voorwaarde ze
verbintenissen willen aangaan. Het huwelijk is in de praktijk van
alle dag vooral van belang bij de vreemdelinge wetgeving. En dat
betekent dat het een  europees en geen nationaal besluit zal moeten
worden. Ik jok trouwens een beetje het speelt ook nog een rol bij
adoptie van kinderen uit het buitenland.

Frans