(fwd) Oproep tot enquête en adempauze Betuweroute

Wed Jun 18 14:13:52 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:32 01-06-2003, Cees Binkhorst wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Erik,

Ja Cees? :-)

>Ik heb ergens nog een krantenknipsel over een artikel van Jan Vis ? (Jan
>Glastra van Loon ?) waarin wordt gesteld dat _de_politiek_ nu een
>beslissing heeft genomen en dan moet er verder geen gezeur zijn.

Ja, bekende reactie.
Toen eenmaal was besloten om Irak binnen te vallen mochten we
ook niet meer zeuren, toch? :-)

>M.a.w. de beslissing is genomen en daarna kun je met alle wijsheid en en
>voorschrijdende inzichten tot mogelijke andere beslissingen komen,
>maar wel te laat en dus _not_done_.

Kan soms best verstandig zijn.

>Ik heb dat artikel apart gehouden omdat ik dit een goed onderwerp vond
>voor b.v. een ledenavond en ook curieus was wat nou de achterliggende
>gedachte was voor zo'n gerenomeerd lid om te stellen dat 'de beslissing
>is genomen en dan moet je niet achteruit kijken en doorgaan.'

Als ik het me goed herinner - maar wellicht kan Louis me
corrigeren/aanvullen - had dat nu juist te maken met het
'feit' dat er deels privaat zou worden gefinancierd.
Investeerders zouden kopschuw worden als we de lijn steeds
weer ter discussie zouden stellen. Dus moest iedereen zijn
mond houden.

>Naar mijn idee staat (bijna) alles altijd ter discussie en
>zeker als het een paar miljard scheelt.

Ja, dat lijkt mij ook.

Maar veel belangrijker lijkt het me om eens iets te ondernemen
waardoor dit soort rare beslissingen niet meer worden genomen.

(Jaja Tjerk, ik heb je opvatting gelezen. Maar het gaat er
denk ik niet om dat jouw trein niet achter een goederentrein
aandieselt, maar dat we op juiste gronden en correcte informatie
een heldere beslissing nemen.)

Helaas zal het wel weer uit draaien op een enquete en op de
conclusie dat iedereen schuld heeft, dus eigenlijk niemand,
en dan gaan we maar weer zitten wachten tot de volgende miskleun.

Erik vdMb