VS gevaarlijk?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Jun 12 18:56:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als je met die laatste zin bedoelt dat de bevolking niet altijd de
laatste entiteit mag zijn die keuzes kan herroepen of bijsturen, dan
vraag ik me af wat daar de nadelen van zijn? Als je bedoelt dat de
bevolking zich niet met ieder wissewasje moet bemoeien, dan zijn we het
eens, maar is dat een drogreden, simpelweg omdat de bevolking dat nooit
zal willen. Daarom zijn er ook bij alle soorten van bestaande referenda
handtekeningendrempels die ervoor zorgen dat er slechts over relevante
zaken volksstemmingen worden gehouden.

Groeten,
Mark Giebels