(fwd) Artikel over D66-proefschrift

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Tue Jun 10 10:33:09 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van Buiten schreef:

> Ik ben een groot voorstander van politicologen die onderzoek
> doen naar D66, maar gelet op het optreden van deze Menno
> van der Land hebben we hier te maken met een partijlid uit
> Leiden dat zijn politieke visie presenteert als
> wetenschappelijke analyse.

Ik begin het ook te geloven. Wat moeten we anders met zo'n aanbeveling
als onderstaande (opnieuw uit het door Erik vdM geposte artikel):

"Van der Land stelt voor om het etiket 'sociaal-liberaal' te vervangen
door 'vrijzinnig-democratisch'. Op die
manier kan D66 in het gat springen dat de VVD door haar
conservatief-liberale ruk naar rechts heeft achtergelaten. Van der Land:
'een dergelijke bundeling van krachten dient niet onder het mom van
progressief versus conservatief te worden gevormd, maar als
vrijzinnig-democratisch alternatief voor het conservatief-liberalisme.'"

Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*