(fwd) Artikel over D66-proefschrift

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Mon Jun 9 14:43:20 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef (citeert artikel van Rob Hartgers):

> Twee jaar later [i.e. in 2000, HB] komt een speciale
> Commissie Identiteit met een 'doelverklaring'. Het is de
> zoveelste herhaling van het Appèl uit 1966: het individu
> staat centraal en sociale cohesie is belangrijk.
> Waar de Democraten ook graag over vergaderen, is de naam van
> de partij. Sommige leden willen die graag opfleuren met een
> etiket. De voorkeuren lopen uiteen van links-liberaal tot
> sociaal-liberaal, en van radicaal-liberaal tot progressief-
> liberaal. Voor godfather Van Mierlo hoeft het niet: 'Ik heb
> hier altijd de pest aan gehad. Ik vind dit pretentieus,
> [...]

Onder aanvoering van Lousewies? Hmmm, zo heb ik dat destijds nooit
ervaren. De opkomst van Lousewies was toch meer een gevolg van
Opschudding, dan de motor ervan. Idem voor de instelling van die
Commissie Identiteit uit 2000, die ook eerder volgde op de door
Opschudding op gang gebrachte discussie over 'sociaal-liberaal' en wat
dat inhield.

Zou de rest van dat proefschrift ook zo zorgvuldig geresearched zijn? Of
is het de recensent die het proefschrift onzorgvuldig gelezen heeft?

Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*