upc

ReindeR Rustema reinder at RUSTEMA.NL
Mon Jul 28 17:10:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny Bruce <lennybruce235 at hotmail.com> wrote:

> Interessante informatie maar het beantwoord mijn vraag niet.
> Is er een soort van overeenkomst cq afpsraak tussen de overheid en
> Canal+/Multichoice?

Tussen de publieke omroep (nog geen overheid toch?) en Canal+ is er een
overeenkomst voor doorgifte die nog 2,5 jaar duurt las ik net in
nl.media.satelliet. Men speculeerde dat de publieke omroep dan de
satelliet zou kunnen laten voor wat het is en overstappen op Digitenne.
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Een Canal+ of hoe het tegen die tijd
zal eerder geld over hebben voor het doorgeven van de publieke omroepen
zodat ze de klanten een compleet product kunnen leveren. Zelfs de meest
rabiate publieke omroep haters zullen het vervelend vinden om voor de
enkele keer dat iets uitsluitend via de publieke omroep wordt
uitgezonden een hark op het dak te moeten installeren om het signaal uit
de ether te kunnen plukken. Uiteindelijk kijkt iedereen toch af en toe
even publieke omroep gedurende het jaar. Al was het alleen al omdat men
wil zappen.

--
ReindeR