upc

Mon Jul 28 15:47:14 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny reageerde,

> Dat enorme investeren is zeker niet van het in Nederland "verdiende" geld
:(
> Het een sluit het ander niet uit.. Als je Fl. 1.500 per abonnee moet
betalen
> en het maandelijkse abonnee geld is pakweg Fl. 19,-, dan zonder
> renteberekening neemt het ongeveer 7 jaar om die kosten terug te halen.
Dat
> is zonder rente en dan we geen enkele geldkostende service hoeven te
> leveren.
> (In mijn gemeente vroegen ze maar 1200)....
> Slechter kan dus bijna niet, het buitenland kan daar niets aan
> veranderen....

Hoe weet jij dat dat investeren niet ten slechte komt aan de dienst in
Nederland? En waar dat betaald van wordt is niet het punt. Een opmerking.
Het verdiende geld komt niet alleen van tvkijkers. Ook de internettak levert
geld op en de betaling voor doorgifte van programma's.

Maar mijn vraag en punt is. Waarom is aleen UPC dan zo in de problemen?
Vragen gemeenten buiten het westen zoveel minder voor de verkoop? Dievraag
zie ik nog niet beantwoord. En kennelijk hebben de bedrijven (UPC
voornamelijk) een verkeerde voorstelling gehad van wat ze konden verdienen.
Anders hadden ze nooit zoveel betaald. Maar volgens mij komen een groot deel
van de problemen door de giga investeringen i het buitenland en het daarbij
lenen van veel geld. Waren de problemen van de KPN ook niet op die manier
ontstaan? Of liggen de problemen van de KPN aan het feit dat wij te weinig
betalen voor telefoonverkeer?

Groejes