upc

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sun Jul 27 20:58:26 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Martin Lentink" <martinlentink at d66putten.nl>
>To: "ReindeR Rustema" <reinder at rustema.nl>
>CC: "Discussielijst over D66" <D66 at NIC.SURFNET.NL>
>Subject: Re: upc
>Date: Sat, 26 Jul 2003 18:02:10 +0200
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van Lenny ertussen en niet geheel zeker van zijn zaakjes...

> [...]
>doorgegeven krijgen via de kabel, is een dure installatie nodig. En zelfs
>dan is de ontvangst van die publieke omroep (waarvoor ik net als ieder
>ander
>gewoon belasting betaal) uitsluitend mogelijk met een decoderkaart waarop
>de
>heren van Canal Plus een monopolie hebben, en waarvoor ook nog weer
>jaarlijks een bedrag van mijn rekening afgeschreven wordt.
>
>Ter vergelijking: de BBC verspreidt haar programma's sinds kort via de
>satelliet buiten Sky om, dus rechtstreeks en ongecodeerd en gratis te

Martin,
Niet overdrijven he..
Je betaald E.15 per JAAR aan Canal+ om het z.g. "vrije pakket" te ontvangen.
Da's niet errug veel, de kabel (goed of slecht) is altijd meer.
Ben niet echt een fan van Canal+. Dat Ned 1,2,3 niet ongecodeerd te
ontvangen zijn heeft te doen met uitzendrechten en nasynchronisatie...Als
Nederland zou gaan nasynchroniseren zou er ook ongecodeerd uitgezonden
kunnen worden.

Dat UPC een uitermate slecht functionerend kluppie is weten we allemaal.
We moeten niet vergeten waardoor en onder welke omstandigheden UPC geworden
is wat het nu is.
Namelijk door het "kopen" van kabel-abonnee's van gemeente's tegen
exhorbitante prijzen, in Haarlem b.v. FL. 1500+ per abonnee!! Dat was niet,
en is niet levensvatbaar!!

UPC heeft enige jaren terug het kabelnet (m.m.v. de parent company) aan de
banken als onderpand "gegeven" voor een dan "levensreddende" lening, als dat
nog steeds zo is dan bestaat UPC slechts uit een shell zonder equity.. Een
kabelcompany zonder net???

Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail