[Re: Dittrich contra Brinkhorst]

Buiten, EL van (IAZ) E.L.Buiten at MINFIN.NL
Mon Jul 14 10:24:37 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc e.a.,

Ik deel de verbazing over de behoefte van Brinkhorst om binnen 24 uur zijn
partijleider af te vallen. En volgens mij was dat ook helemaal niet nodig in
dit stadium van de discussie over de JSF. Ik kreeg daarbij het gevoel dat
minister Brinkhorst liever wil dat de kamerfractie zich uitspreekt nadat er
een kabinetstandpunt ligt. En dat gaf me een beetje het "oude
politiek-gevoel".
Misschien iets voor de lijsters om Brinkhorst hierop aan te spreken op het
komende congres?

Wel wil ik graag opmerken dat het starten van de discussie over de JSF door
Boris D. erg goed was. Goede timing en volledig in lijn met de gedachten
binnen D66 over die JSF. De Pavlov-reactie van VVD en CDA was erg mooi en
voorspelbaar: kom niet aan onze militaire speeltjes, of: wij volgen de VS
tot in de dood...
Extra leuk werd het toen het AD meldde dat 75% van de Nederlanders het met
Boris D. eens is. Het is lang geleden dat het volk een D66-standpunt zoveel
steun heeft gegeven. Tel je zegeningen, mensen!

Groeten,
Erik