Consequent multiculturalist

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Fri Jul 11 19:17:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert <hmje at home.nl> schreef Fri, 11 Jul 2003 18:33:09
> [...]
> meer vrouwen in het kabinet zitten. Mannen en vrouwen zijn in
> beginsel gelijk.'
>
> Piet Hein Donner (zal/)moet dan wel een CDA'er zijn. Die creeren
> altijd een/hun eigen 'waarheid' als die in conflict dreigt te komen met
> de werkelijkheid.
>
> Het gaat namelijk niet om een stellingname, maar om de constatering
> van een feit. Dat mannen en vrouwen in beginsel gelijk zijn blijkt dan
> weer niet uit hun deelname in zo'n kabinet. Niets uit die stellingname,
> nl. 'Mannen en vrouwen zijn in beginsel gelijk' blijkt van toepassing

Ik zie het eigenlijk meer als een kreet van iemand die alleen maar in een juridisch kader denkt, zonder naar de werkelijke wereld te (kunnen)
kijken en daarover te spreken.
Het is toch kolder om te beweren dat het deelnemen van vrouwen aan het kabinet (of wat dan ook) geen verschil maakt.

Naar mijn smaak niet van deze wereld en daarom maar naar een andere sturen. Ze hebben net een nieuwe planeet ontdekt op maar 5600 lichtjaar
afstand. 13 Miljard jaar oud en dus veel beschaafder dan die domme planeet aarde.

> Kortom: De raaskallende Minister van Justitie Piet Hein Donner is een
> seksist!
>
> Hij beantwoord namelijk volledig aan het verwijt dat mannen gemaakt
> kan worden, nl. dat ze een draai (trachten te) geven aan een realiteit en
> die niet werkelijk onder ogen willen zien.
>
> Kan een minister op grond van dergelijke bedenkelijke kwaliteiten wel
> op zijn post blijven zitten?

Zo lang als kamerleden gedoogd worden, die vrouwen onbekwaam vinden voor een kamerzetel, zal ook hij wel blijven zitten. Zijn rechtsgevoel
wordt daar ook immers niet door aangetast! Hij gedoogd dat als MinJust toch ook!

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl