Orange alert

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Jul 8 18:56:53 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nog maar e e n dan...

Mijn eigen 'visumverkrijgervaring' was al triest, maar dat was gelukkig
nog voor 11-9, alhoewel het feit dat Bush president werd ook toen al de
reden was voor de vertraging, in mijn geval vier maanden. Nee, dan onze
buren in Berkeley: In augustus vorig jaar trouwden ze (een Amerikaan en
een Duitse) en in November ging ze naar Duitsland om de papieren te
verkrijgen op de ambassade. Ja, dat kan niet in de VS, zelfs niet als je
er woont, daarvoor moet je speciaal terug naar je land van herkomst. En
dan begint de bureaucratie... Ik bespaar jullie de details, maar al met
al verblijft ze na 9 maanden nog steeds in Duitsland in afwachting van
haar visum. Volgens de Amerikaanse ambassade zou het normaal gesproken
in een maand geregeld moeten zijn. Sure...

Nu hebben ze een maand voordat ze naar Duitsland ging deelgenomen aan
een anti-oorlogsdemonstratie in San Francisco en de FBI heeft toegegeven
daar foto's te hebben gemaakt van de demonstranten. Het zal toch niet zo
zijn dat........

Anyway, ze wachten met spanning af of ze hun eerste 'wedding
anniversary' samen kunnen vieren. Well, de 'no War' poster hangt nog
steeds voor het raam, en da's natuurlijk erg dom.... :-(

Groeten,
Mark Giebels