link D66-site

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jan 31 15:37:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:

> Henk,
>
> Ik bedoel dat de feiten en het redelijke gewauwel daarover en, in het
> verlengde daarvan, het redelijke gezwets over democratie en zo niet zijn
> waar het voor mij over gaat.

Dat maakt het lastig, want het ging (mij) om het verbreken van de link,
het proces waarlangs (alles behalve democratisch) en het
verantwoordelijkheid nemen (niet dus) en eenzijdig (slechts het
mogelijke gezichtspunt vanuit D66 zelf) verbreken, waarmee ik mij als
deelnemer van deze lijst geconfronteerd weet.

> Ik heb daarnaast het gevoel dat wij op deze lijst ten aanzien van dit
> onderwerp communiceren met gesloten vizier, zonder te willen begrijpen wat
> de ander bedoelt.

De bedoelingen van André zijn duidelijk, lijkt mij. Hij wil niet dat
deze lijst met D66 op wat voor manier dan ook wordt geassocieerd. Nou
mooi pech dan voor hem, want hier zitten leden en aanhangers. Dat hij
daar geen boodschap aan heeft neem ik hem hoogst kwalijk, alsmede de
manier waarop hij gemeend heeft de link te moeten verbreken. Zijn
verstoppertje spelen achter de rug van hen die uiteindelijke
verantwoordelijkheid dragen vind ik erg kinderachtig. En de redenen over
het hoe en waarom, maar gewauwel en volstrekt niet aan de orde
(eigenlijk).

Immers deze lijst staat op zichzelf en dat is mijn belangrijkste
uitgangspunt. Daarna volgen de deelnemers (van deze lijst) die over deze
lijst gaan. En een inbreuk van buitenaf lijkt mij niet op zijn plaats,
zeker niet als er veel moeite gedaan is om de link ook op de website van
D66 geplaatst te krijgen.

> Ben je me nu kwijt, of begrijp je wat ik bedoel?

Nee ik ben er nog, en begrijp wat je bedoeld (nu). ;)

Mooi. ;)

Henk Elegeert