link D66-site

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Fri Jan 31 10:19:23 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Weer geen kopie naar D66-lijst, sorry.
From:                   Cees Binkhorst <cees at binkhorst.xs4all.nl>
To:                     " Andre van Wanrooij - D66" <a.v.wanrooij at d66.nl>
Subject:                RE: link D66-site
Date sent:              Fri, 31 Jan 2003 10:17:52 +0100

" Andre van Wanrooij - D66" <a.v.wanrooij at d66.nl> schreef:

> [...]
> bewerkstelligen dat de link verbroken zou worden?
>
> Groet,
>
> Cees
>
> Ik heb het LB-lid geïnformeerd, omdat ik het van belang vond dit te
> melden. Als democratische partij met de leuze "fatsoen moet je doen!",
> leek het me niet meer dan logisch dan dat het LB op de hoogte gesteld
> diende te worden.
> Welke eventuele opties het LB/LS hadden is mij niet bekend.
> Men heeft besloten de link te verwijderen zonder dat ik hierom verzocht
> heb. Toch kan ik deze keuze (tijdens interne verkiezingen) enkel

De website van D66:
http://www.d66.nl/documenten/ls/idee/idee502-vanderland.html
Individuele keuzevrijheid is leidend geweest in vele
standpuntbepalingen van de partij, of het nu ging om abortus,
euthanasie, homohuwelijk of staatsrechtelijke hervorming. D66 is
altijd van mening geweest dat niet staat, kerk of partij de keuzen
voor de burgers moest bepalen, maar dat de burger zèlf. De overheid
dient hiervoor de kaders te creëren. D66 is daarmee een echte
liberale partij. Een positie die de partij echter nauwelijks durft te

claimen en misschien is dat ook maar beter. D66 zou zich beter kunnen

beroepen op haar wortels in het vrijzinnig-democratische
gedachtegoed.

Waar is de _individuele_ keuzevrijheid in jouw verhaal (en de akties
van 'die anderen')?

Het 'verhaal' van het HR e.d. is denk ik nu wel duidelijk (dat het
niet van toepassing is).

Groet,

Cees
Fatsoen moet je niet alleen over praten, je moet het ook _zelf_ doen.