Geen Nederlandse raketten naar Israel

Fri Jan 31 10:01:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Peter Bos <pfgbos at CHELLO.NL>
>De Min van Buza suggereerde gisteravond in Nova dat er een
>mogelijkheid is dat er voor de VERDEDIGING van Israel
>Nederlandse rakettten beschikbaar worden gesteld.

 DHS is en blijft een rare meneer. Zo'n beetje de slechtste
 minister die Nederland ooit heeft gehad. De man straalt
 louter incompetentie uit en overstijgt daarin zelfs de
 geniale Amerikaanse president (wat heb ik moeten lachen
 om Nelson Mandela deze week toen hij 'het geval Bush' op een
 conferentie besprak).

>Ik ben hier vierkant tegen . Op deze wijze maken wij ons mede
<schuldig aan de ernstige schendig van mensenrechten van
>Palestijnen door Israel. Ook leggen ze  reeds jaren lang
>resoluties van de VN naast zich neer met goedkeuring van de VS.

 In tijden van oorlog heeft niet degene die de waarheid spreekt
 gelijk maar degene die de oorlog wint. Oftewel: in het onder-
 havige geval is de leugen de waarheid en de waarheid een
 falikante leugen.

 Wat dat betreft is het alleen maar positief als Nederland open-
 lijk de kant van de leugen kiest. Dan weten we immers weer waar
 we met elkaar aan toe zijn. Nu regeert de hypocrisie van de
 pro-Israel lobby en dat is aanzienlijk erger.

 Israel is zo'n beetje de meest monsterachtige staat ter wereld.
 Aanzienlijk erger dan Irak (er is trouwens niets tegen de staat
 Irak, alleen tegen de zootje dat daar de macht heeft) en als
 Nederland openlijk de kant van Israel kiest, dan valt dat te
 verkiezen boven het heimelijk toestoppen door Nederland van
 wapens, nog meer wapens, en nog veel meer wapens via Schiphol.

 Het leuke van de komende periode is dat het weer eens overduide-
 lijk is wie 'goed' en wie 'fout' is. De winnaars van de oorlog en
 hun trawanten zijn 'goed' en de rest van de mensheid is 'fout'.
 Maakt Bush er een slachtpartij van die 'onbeslist' eindigt, dan
 is Bush 'fout', wint hij de slachtpartij, dan is hij 'goed'. In
 het eerste geval 'betreurt' de Nederlandse regering 'de handels-
 wijze van onze Ameriaaknse bondgenoot' en in het tweede geval
 draagt ze Bush voor voor de Nobelprijs voor de vrede.

 Na dat mens-onterende debat over 'Normen en Waarden' weten we
 eindelijk weer waar we aan toe zijn.

 Oorlog is altijd wel ergens goed voor...