link D66-site

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Jan 29 10:07:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Alle lijsters, sympathisant van Erik of niet, ergeren zich aan de steeds
> oplaaiende vete.

Ellen probeer a.u.b. voor jezelf te spreken.
Ik kan werkelijk niets met een dergelijke veralgemenisering.

> Ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik bij velen
> plaatsvervangende schaamte proef.

Ellen prima zo'n gevoel, maar geen veralgemenisering a.u.b..
Anders zijn we veel te snel klaar met het debat hier. ;)

> En dan is er iemand die daar op zijn
> manier actie op onderneemt, en dan billijken jullie dat weer als moment
> voor Erik om nog een keer al zijn over Hein op de lijst te gooien. Hoera!

Er is iemand die het heft in eigen hand neemt met zijn actie !!!
De eigen bevindingen veralgemeniseerd en daar vervolgens zijn eigen
mandaat aan tracht te ontlenen. Bah..

> Ik word steeds bozer van het gewauwel over het democratisch gehalte van
> deze lijst.

Dit is onzin. Nu haal je de dingen toch echt door elkaar mijns inziens.

> Kaj Leers schreef op het democraten.nu forum waar D66 voor hem
> voor staat: "Auteur: Kaj Leers, Datum:   26-01-2003 02:08,
> "D66 streeft naar een zo groot mogelijke vrijheid voor het individu, maar
> het is de taak van alle individuen om gezamelijk die vrijheid mogelijk te
> maken en in stand te houden." Dekt de lading wel, lijkt mij zo. Kaj"

Nou dat is precies wat hier op de lijst gebeurd, en wat is daar nu mis
mee?

> Erik ontneemt Hein vrijheid,

Deze acht ik niet bewezen. Zelfs niet onderbouwd!!

> en de overige lijsters zouden hun
> verantwoordelijkheid moeten nemen.

Waaruit blijkt dan dat het niet gebeurd?

> Als iemand op straat in elkaar wordt
> gebrusqueerd, vinden we dat we moeten ingrijpen, ook als diegene zelf ook
> terugtrapt. Dat vinden we dan plotseling zelfs normaal.

Ik kan hier niets mee.

> Ik zal André's actie niet de schoonheidsprijs geven,

Ik waande me heel even bij het CDA!!!

> maar ik heb niet de
> indruk dat hij die verwacht. Toch vind ik het een prima actie.

Nou ik niet!!! Alles behalve.....

> Niet alleen
> omdat Hein er minder door beschadigd is, maar vooral omdat ik me schaam te
> participeren in een forum waar zo zielig wordt gekonkeld. Ja, ik zou eruit
> kunnen stappen, heren, ik doe het niet want ik wil het kwaad niet
> accepteren, ik verzet mij ertegen.

Ik kan je niet goed volgen.
Hein minder beschadigd, zielig gekonkel, schaamte, het kwaad niet
accepteren, verzet ....
Ellen, waar gaat dit toch allemaal over?

> Ik heb nu een fors aantal malen het verzoek gekregen als eerste te stoppen
> omdat 'het er toch alleen maar erger van wordt' en dergelijke. Opmerkingen
> die eigenlijk heel geringschattend zijn over Erik. Ik heb meer respect voor
> Erik dan dat. Hij is niet gek en hij is niet dom. Hij is mijns inziens wel
> gevaarlijk.

Welk gevaar doel je op?

> En dat heeft André volgens mij ook door.

Wat?

Henk Elegeert