link D66-site

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Wed Jan 29 02:56:23 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: " Andre van Wanrooij - D66" <a.v.wanrooij at d66.nl>
>
>Ongelooflijk. En het LB geeft gehoor aan dit soort anti-democratische
>oproepen? :-(
>
>Deze "antidemocratische" oproep was er juist op gericht om ALLE
>kandidaten een even eerlijke kans te geven tijdens de (interne)
>verkiezingen.

Onzin, je actie was erop gericht de verspreiding van de mening van de
actieve lijsters te beperken. In plaats van je in de discussie te mengen
(ja, ook over de inderdaad absurde mail van Ad over de dood van fortuyn)
grijp je naar het 'censuurmiddel'. In een democratie gaat het erom de
discussieruimte te vergroten, niet te verkleinen. Juist als er belangrijke
beslissingen, zoals een interne of landelijke verkiezing, op het spel staan.

>Wat me wel
>van mijn hart moet is het feit dat ik me afvraag waarom de reacties op
>een "vreugde-uiting" over het overlijden van Fortuin minder heftige
>reacties oproept, dan mijn mening over eerlijke kansen voor alle
>kandidaten.

Daar is uiterst negatief op gereageerd door een aantal lijsters. Een
aanvulling daarop was onnodig. Gewoon te absurd voor een serieuze discussie.
Dat ligt bij jouw actie wel anders, omdat jij er hoogstpersoonlijk voor hebt
gezorgd dat dit digitale discussieplatform voor sympatisanten van D66 nu is
afgesneden van de partij. Dat betekent dat het moeilijker wordt voor leden
en niet-leden om dit platform te vinden. En dat betekent weer dat deze lijst
slechter geintegreerd zal zijn in de partij, waardoor de discussies minder
relevant zullen worden.

Mijn dank is groot. :-(

Groeten,
Mark

Woonachtig in Berkeley (CA, USA) waar uiteraard geen D66 afdeling is, zodat
deze lijst voor mij momenteel een belangrijke verbinding met de partij is.

MSN 8 with e-mail virus protection service: 2 months FREE*