nieuwe start met nieuwe mensen

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Tue Jan 28 22:19:51 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Unico,

De afgelopen dagen heb ik wat kranteberichten gelezen. Zo is de nieuwe
D66 Tweede Kamerfractie gemiddeld de jongste fractie in die Kamer. Zo is
de nieuwe D66 fractie gemiddeld de fractie met het hoogste aantal jaren
ervaring in de Tweede Kamer. Kijk, dat stemt mij nou optimistisch: jong
en kwaliteit. De Tweede Kamer is een kippenhok met strenge pikorde.
Vandaag in NRC een overzicht van het aantal voorkeurstemmen per gekozen
kandidaat. Zitten in de top 25 toch 3 D66-ers en ook dat lijkt mij
helemaal niet slecht. Thom de Graaf heeft een initiatief-wetsvoorstel
aangekondigd/ingediend op maandag 20 januari 2003. Dat had ie van mij
ook al rond 15 mei 2002 mogen doen, maar nu kwamen er positieve reacties
op en ontstaat er mogelijk steun voor.
En tot slot laten Bos en Balkenende aan D66 alle ruimte om het kunstje
uit de periode 1990-1994 opnieuw op te voeren - oppositie voor een
centrum-links beleid - door nu niet eens te overwegen D66 in de
coalitiebesprekingen te betrekken.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33