Te hoge prijs CD's

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Jan 28 12:59:33 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

fert 6565 schreef o.m.:

 > De hetze is toch lichtelijk vreemd en grotendeels onterecht te
 > noemen, het grote probleem is dat de huidige wetten veel te weinig
 > praktische stok achter de deur hebben mbt tot beschermen van
 > intellectuele eigendommen in de nieuwe media.

Ik zou in detail op de mail van 'fert 6565' kunnen ingaan maar volgens
mij volstaat het om zijn grootste misvatting te identificeren, namelijk
dat het acceptabel is om rechten van mensen in te perken om bepaalde
businessmodellen in stand te kunnen houden.

Nieuwe repressieve wetgeving ter bescherming van "intellectueel
eigendom" in de nieuwe media is een nare vergissing die we in Europa aan
het begaan zijn. Wetgeving is er voor het algemeen belang, niet voor de
belangen van een bepaalde sector van de vermaaks-industrie.

Van mediacratie gesproken.

Mark