Alle mail van MUIZ terug zenden

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Sun Jan 26 17:53:43 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, 26 Jan 2003 09:44:55 +0100, Cees Binkhorst
<cees at BINKHORST.XS4ALL.NL> wrote:

Cees,

>Maar na lezing van het bericht vind _ik_ dat Erik alleen maar reclame
maakt voor Hein door dit bericht te plaatsen. Ik zou het zelf
>geplaatst willen hebben (op de Trouwsite dan :). Een redelijk verhaal met
goede nuances.

Ik vind het leuk voor Hein dat je dit schrijft hoor, maar dat jij het
geschreven had willen hebben heeft niets ermee te maken dat Erik het op de
lijst zet.

>Erik:
>Nu ga ik naar het stembureau. (En nee Ellen, het wordt niet
>Hein van Meeteren. Maar dat verbaast je toch niet echt?)

Dit was een grap van Erik, geen stemadvies.

>Ik zal ook nooit op Hein stemmen en met mij zovelen. Zo what?

Niets, helemaal niets. Heb ik geen enkele moeite mee.

>Op de site(?) van Ongehoord kun je zien dat hij voor een aantal zelfs op
de eerste plaats komt. Van mij mag het (ik vraag me alleen af
>waarom ik wel belang hecht aan goede manieren en anderen kennelijk minder).

Ik hecht ook aan goede manieren, terwijl ik dat tegelijkertijd onzin vind.
Maar ik heb me nooit aan die van Hein gestoord.

>Als ik vind dat Hein over de schreef gaat met 'manipuleren' en 'jokken' op
de lijst, reageer ik (vanaf _mijn_ tolerantiedrempel). Als hij
>onbeschoft tegen me begint te schreeuwen, reageer ik _niet_ on-list (want
_dat_ heeft geen zin).

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik kan me in Heins situatie
inleven, wellicht doordat ik zelf gestalked ben, en heb daardoor geen
moeite hem zijn misstappen te vergeven. Wat niet wegneemt dat ik met je
eens ben dat hij zich ook misdragen heeft.

en nu bovendien vind dat je je hart selectief volgt.

Daar verschillen we van mening. Ik vind deze berichten nodig omdat ik vind
dat het onrecht zegeviert op deze lijst. Toen ik jaren geleden begon met
meelezen, geloofde ik Erik en dacht ik dat Hein de lul was. Tot ik
mediationtraining kreeg van Hein en van de hoed en de rand wilde weten.
Vandaar dat ik zo goed op de hoogte ben :-)

>Bovendien refereer je (in de behoefte Hein te verdedigen) ook (weliswaar
niet in dit bericht) aan het feit dat Hein off-list is (meestal, de
>laatste weken), maar heeft Marc _op_ de lijst laten zien dat de lijst
_ook_ off-list gevolgd kan worden.

Deze ontgaat me ook. Ik heb jarenlang de lijst off list gevolgd. Ik denk
dat ik hem ooit tegen gekomen ben met een zoekprogramma, of stond er een
link op de D66 site? Wel meegelezen, nooit een bericht gepost, tot :-) Erik
naar aanleiding van onze off list mails zei dat hij het jammer vond dat ik
nooit iets postte. Zijn mening hieromtrent is vast veranderd...

>Niet begonnen, wel veroorzaakt (al dan niet onbedoeld, heb ik geen mening
over - Hein overigens wel).

Ik heb daar ook een mening over. Een andere, leid ik af uit je tekst.

En

>Zie boven.

Dus als je iemand niet in de TK wilt, wil je ook niet met hem debatteren?

>Dat is jouw interpretatie Ellen.
>Ik heb een andere.
>Ik denk dat Hein manipuleert en zeer grof kan zijn en is, en sommige
mensen met trauma's reageren daar verkeerd op (en ik neem het
>ze niet kwalijk, zoals je ziet probeer ik ze zelfs te verdedigen -
ofschoon Erik dit -denk ik- niet echt nodig heeft, maar ik wel on-list wil
>laten zien dat het kan en mag).
>
>Net zoals ik reageer als in de tram/bus/trein iemand door conducteur of
bestuurder (of andere passagier) grof behandeld wordt. En
>maar klagen dat ze het zo moeilijk hebben met passagiers, terwijl ze zelf
potentaatje spelen (tekort aan specifieke stress-opleiding?).
>Overigens kom ik ook (en gelukkig _meer_) conducteurs en bestuurders tegen
die _ontzettend_ goed reageren naar vriendelijke _en_
>onbehoorlijke passagiers (ingebouwde stress-opleiding, meer meegemaakt?).

Ik heb laatst de kassier van een benzinestation nog een compliment gemaakt
omdat hij zo goed reageerde op een onbeschofte klant. Ik denk dus dat ik
begrijp wat je bedoelt. Maar volgens mij ga jij voorbij aan het feit dat
Erik in 1994 is begonnen met zijn treitermails, en dat dat een
ongelooflijke wissel moet trekken op Hein.

Ik vind het mensonwaardig dat daar op dit forum aan voorbij wordt gegaan.
Ik krijg off list mails van mensen die schrijven dat zij het met mij eens
zijn, maar van mening zijn dat het toch niet lukt een eind te maken aan
Muijz activiteiten. En daar wil ik mij dus niet bij neerleggen deze keer.
Dona Quichota trekt ten strijde tegen Don Quichote :-).

>Ik heb je nog nooit tegen Hein op de lijst horen zeggen dat hij zijn toon
moet matigen.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Off list wel kan ik je verzekeren, en
veel scherper dan tegen Muijz.

>Je bent je hart dus echt kwijt begrijp ik :).

Volg ik je weer niet. Ik ben mijn hart niet kwijt hoor.

>Hein stalkt Erik dus niet? Hij reageert alleen maar?

Hè hè :-) Ja inderdaad.

>Lage verantwoordelijkheden? In deze context?

Ja lijsters en een lijstbeheerder die gezamenlijk concluderen dat de manier
waarop Muijz Hein probeert kapot te maken niet kan, en dat dit ten koste
gaat van dit forum, en Erik derhalve geweerd moet worden.

>Vindt het merendeel kennelijk niet. Althans ze reageren niet in die zin.
>Er zijn er veel meer die in andere zin reageren

Veel?

>Nogmaals 'Hoe reageert Hein?'

Hein heeft zich een aantal malen laten gaan en buitengewoon misse dingen
gezegd. Eens. Het verschil tussen jou en mij is dat ik er begrip voor kan
opbrengen. Alhoewel ik Erik ook mag, éénrichtingsverkeer sinds deze week,
begrijp ik niet dat Erik niet wil zien dat er veel leukere dingen op de
wereld zijn dan Hein van Meeteren waar hij zijn tijd en energie aan zou
kunnen besteden. Als ik al mijn aandacht op jou focus kan ik over drie
maanden misschien ook wel zo'n hetze beginnen. (Maak je geen zorgen, ik heb
een geweldig gezin met 4 kinderen, een opleiding en een practijk, dus geen
tijd.:-) En ook nog een beetje actief binnen deze D66.)

>Ik heb af en toe ook de impuls om het te doen,

Hè, wat schrijf je me nou?

>maar dan wint mijn (ahem) fatsoen en (ahem) redelijkheid het weer.

Dat is een goede van je. Alhoewel ik net op Erik heb gereageerd met een
bericht over de inhoud van de vete, vind ik dat die redelijkheid er
eigenlijk weinig of niets mee te maken heeft. Het gaat niet om de inhoud,
het gaat om de manier waarop, het aanhoudende en vileine.

>Ken hem alleen van de lijst. Nooit les van hem gehad :).

Zoals ik al zei, toen ik hem alleen van de lijst kende, had ik ook een heel
andere mening. Zoek hem op de een of andere gezellige partijbijeenkomst...

>Maar wel eenzijdig, jammer.

Op dat punt zijn wij het niet eens. Ik heb uitgebreid gemaild met Erik, ik
mag hem, en ik respecteer hem tot het moment dat hij gaat stalken. Dat is
mijn grens.

Dona Quichota alias Ellen :-)