(Online) stalken

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jan 25 17:15:34 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:35 25/01/2003 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Dertig a veertig personen. Je hebt zelfs het woord tot me
>gericht. Een ontmoeting dus.

Pertinent onwaar. Ik wist allen van anderen dat iemand met een brilletje op altijd ijverig en zwijgend aantekeningen zat te maken en dan later uit die aantekingen citerend ruzie aan het trappen was op internet. Zo heb ik de eerste signalen van uw bestaan op aarde gekregen. dat is iets anders dan "kennen".

>Ze doet haar best, maar ze heeft geen kans, dat is waar.

Ellen doet geen poging me te redden, maar ergert zich kennelijk aan uw gijzeling van deze discussielijst, gedreven door uw manische haatdragendheid tegen mijn persoon.

>Ellen haalt zaken uit hun context.

Nee, Ellen confronteert u met uw huichelachtigheid. U scheldt (via citaten aangetoond) Karin Spaink en anderen de huid vol als ze op een openbaar forum citeren uit persoonlijke email , en u doet het zelf zonder enige terughoudendheid als u dat uitkomt. U bent dus een meteraar met twee maten.

>Anders zou je moeten erkennen dat het op het Internet
>posten van een foto van de Prinsengracht niet strafbaar is,
>geen inbreuk op je persoonlijke levenssfeer oplevert en ook
>wel iets anders is dan *foto's* posten van je *prive-woning*
>- waarvan jij me ten onrechte hebt beschuldigd.

Het is ook niet strafbaar over de openbare weg te lopen. Maar als iemand dat doet bij -bijvoorbeel- een exgeliefde, en dat lopen krijgt het karakter van een inbreuk op de persoonlijke levessfeer, dan hebben we het over (een begin van) stalking.

U hebt op een toegankelijk gedeelte het internet (dat via links te achterhalen was) fotoo's geplaatst, waaronder een foto van mijn directe woonomgeving, waarbij en deel van mijn woning zichtbaar was, begeleid door een tekst die moest leiden tot een wandeling mijnerzijds naar een kamer van Koophandel, aangezien u mij die wandeling wilde laten maken. In het kader van uw permanete electronische gestalk toen en u, was dat een bedreigende ervaring, iets dat ik ervaar als een inbreuk op mijn persoonlijke levenssfeer. Dat u dit kwaadaardige gedrag nog steeds tracht te rechtvaardigen tekent uw mentaliteit.

Affijn: mijn voorstel is en blijft: beiden unsubscriben we ons, óf houden dit soort interacties privé. Mijn stelling is en blijft: --> derden mogen door dit soort geklooi niet lastig gevallen worden.

HvM